jennyylarson

Habla Inglés?

Kategori: Barcelona

Gått runt i flera timmar och försökt hitta kostymaffärer, men när vi väl hittat dem så var de så klart stängda för att det är söndag. Känns som att det hade vart en bra idé att ha de öppna dagen innan halloween men okej då. Försökte också länge förstå hur metro-korten fungerar och vilket vi skulle köpa. Efter en låång stund fick vi hjälp så nu är det fixat. Börjar kännas riktigt bra det här och nu är det bara lägenheten kvar, ska bli SÅ kul! :D

Ikväll blir det nog middag runt nio och sedan sovdags antagligen för imorgon är det första dagen på jobbet, spännande! Så upp med tuppen för kl 8 ska vi vara på kontoret. :P

Här är lite bilder från igår, från akvariumet och köpcentret ute i hamnen.

Från bryggan vid hamnen -

- Jenny

La gente esta muy loca !

Kategori: Barcelona

Hade supertrevligt igår, först hittade vi en pastarestaurang och åt lite carbonara, sedan hittade vi en skitig rockbar och tog några drinkar, vidare mot en annan bar och till sist mot klubben. :) Vi dansade i några timmar med ett kul gäng, tog lite bilder, gick hemåt, hittade en övergiven cykel, cyklade hem, gav bort cykeln och gick i säng. Väldigt nöjd! Vi kom hem vid 4 och vi hade satt en "tidigast kl 3" ribba så det gick ju suuper. Kommer bli spännande att lära sig vara ute från typ 1 till 6 istället för 21 - 2 som i Sverige. :P Det var ju lite pinsamt att när man gick hemåt vid 4 så undrade alla varför vi skulle hem så tidigt. Som rubriken säger, wtf? :)

Idag gick vi ut runt kl 14 för frukost/lunch, vi promenerade vidare längs hamnen, hittade ett köpcenter där vi kollade i affärer och provade lite kläder, gick vidare och hamnade på akvariumet. Det var inte allt för dyrt så vi gick in och kollade runt. :D Det var kul men man blev väldigt illamående av alla akvarium och alla barn som skrek som idioter. Vi gick hem och satte oss vid datorerna och sitter fortfarande här. :P Rätt gött ändå och det blir nog en lugn kväll. Skulle kollat efter halloween-kostymer idag men vi har inte orkat oss upp ur sängen ännu. Är så himla skönt att bara sitta här, småprata, kolla facebook och se på Cougar Town. :)

Här kommer lite bilder från igår. :) Orkar inte gå till mitt rum och hämta kameran så bilderna från idag får jag lägga in sen :)

Pastahak

Rockbar

Klubben

Påväg hem, han ville vara med så vi gav cykeln till honom sen.

Regnregnregn

Kategori: Barcelona

Vaknade idag av de franska tjejerna som skulle prata och skratta, visst var 10 men vadfan. Så efter ett tag satte jag mig upp med datorn och DÅ börjar de viska. Längtar tills vi får lägenheten och jag kanske kan få vakna utvilad utan massa ljud som stör. :P Jag brukar normalt inte bli grinig på morgonen men nu har det varit samma grej i 5 nätter, börjar bli lite tröttsamt, MEN bara en vecka kvar hahaa.

Bor i ett 8-bäddsrum för bara tjejer och hittills har det bott -

2 från Kina
2 från Frankrike
1 från Spanien

Så det är ett jäkla spring här, men det är allt lite spännande ändå! :)

Fått mail angående lägenheten, vi flyttar in nästa fredag och vi blev också bjudna till en halloween-fest på måndag, awesooome! :D Ska se om vi hittar något att klä ut oss till idag, Celebrity Theme serni.

Igår vräkte regnet ner igen, vi satt och åt lite lunch i hyfsat bra väder men helt plötsligt så började det blåsa, regna och åska häftigt. Så i regnet sprang vi hemåt och det var som forsar på gatorna vilket betydde att mina tygskor innehöll några liter vatten väl tillbaka på hostelet. Det kändes ganska skönt ändå, nästan som att gå i havet.

Igår var vi ute och gick i affärer, vi hittade massor av grejer som vi vill köpa till lägenheten. :D Vi gick runt på gatorna och försökte hitta något ställe att äta på vilket tog väldigt lång tid men det regnade inte då så det var Ok. Vi satte oss till slut på en bar/matsälle där vi tog varsinn öl och Anneli en konstig macka. Sen gick vi vidare till en bar och tog en drink till fast det var rätt äcklig. Efter det, runt 23 innan allt ens har börjat egentligen, så gick vi hem och sov. :)

Idag har vi vart ute och gått, har varit i massa jätteroliga affärer och hittat såå mycket grejer vi vill köpa till lägenheten när vi får den, ser verkligen fram emot nästa vecka när vi får den!! Vi hittade en kyrka av misstag också som var riktigt fin, blev sugen att dra till sagrada familia helt plötsligt. Vi tyckte synd om de stackars ankungarna, kycklingarna, sköldpaddorna m.m på Ramlba, vill ha dem allihop. Tog lite Subway också såklart, aasgött!

Man ser inte så bra men här är det ungefär 10 minuter efter det börjar regna. Vi fick ställa oss under ett tak för att det knappt gick att gå.

En enhörning på en kyrka? Underliigt

Gillart hittills!

Fortsättning

Kategori: Barcelona

Kunde visst logga in på internet med min egna dator så jag tänkte lägga upp lite bilder och kanske skriva lite mer. :)

I måndags när vi skulle gå från Adams och deras lägenhet så var väl klockan halv 1 på natten, och då stod vi ju där utanför och pratade lite. Helt plöstligt började någon kasta stenar på oss från en balkong haha, blev så chockad men det är tydligen typ lagligt att göra det efter 23 eller när det nu var, ifall någon väsnas. :P Helt galet och livsfarligt. :P

Jag bor just nu ca 3 min från Ramla och det är väl där jag spenderar mest tid. Idag köpte jag frukost på Starbucks satte mig uppe på Placa de Catalunya, solade och åt ett tag. Efter ett tag kom några GRYMMA musiker och spelade. Helt fantastiskt. :)

Imorgon kommer Anneli och då blir det nog mer att upptäcka med henne. Dock sa hostelvärden man om någon dag behöver paraply, så är det imorgon. :P

Var på stranden en sväng förut också, var ju en jävla bit dit bort. Men där låg jag och solade ett tag, såg en naken man gå runt och lite sånt där. :P

I Barcelona

Mandag -
Regn och àska som jag aldrig upplevt innan, helt dyngblot trots paraply. Traffade killarna pa kvallen och det var riktigt roligt.

Tisdag - Jattebra vader, passa pa att sola. :P Var dock ensam hela dagen men det funkade andà. Tagit massa bilder, men kánde mig sjuk sa sov ganska mycket.

Idag - Solat, sagt hejda till killarna och nu sitter jag har. :) Tankte ta och hitta stranden och se om det gàr att bada lite. :) Om inte annat sa kan jag ju bara sola och chilla dar.

Nu màste jag nog gà. PUSSHEJ, ár allt lite ensamt och jag saknar alla j´ttemycket. :( :)

On My way

Kategori: Barcelona

Sitter just nu på flygplanet låångtlångt upp i luften 11000meter faktiskt, Wifi på planet är smått awesome. Blev mer ledsen än väntat igår när jag åkte hemifrån, allt kändes skit och jag ville bara stanna kvar. :P men detta kommer bli jättebra. Ska se om jag får tag i Adam och de andra där nere så jag slipper vara själv i flera dagar. Och så får vi ju se hur det får med taxi och allt, ifall jag hittar till hostelet elle inte. Men det löser väl sig :) Jaha, molnen är fina, ser ut som väldigt mycket snö. :) flyger just nu över den tyska kustlinjen tror jag han sa. Just det, det är tydligen molnigt, duggigt men 19 grader i barcelona. - Jenny

Min sista dag i Sverige

Kategori: Allmänt

Jaha då är det min sista dag i Sverige och den ska jag spendera med familjen. :) Har blivit såpass nervös nu att jag vissa stunder funderar på om jag verkligen vill åka, men det är klart jag ska göra det!

Veckan har vart jättebra, har vart med Bea och Matilda för det mesta och i fredags var det estetkväll hos Filippa som var hur bra som helst. :D Så kul att träffa alla igen.
Igår var det herrljunga-gängets tur och då kom Elin, Manjula, Jonas, Joker, Albin, Wille och Linus hit och såg på film. Det var roligt och mysigt, och man fick ju som vanligt skratta åt Manjulas inte allt för clever kommentarer. :P

Här är lite bilder från veckan

Haha, den här bilden har vi allt skrattat mycket åt.

Kommer verkligen sakna alla jättemycket. :(

Fick inga bilder på gänget igår dock.

Nu får jag väl springa och väcka alla sovande barn i huset så vi faktiskt kan umgås. :P

Safety dance

Hej,

Igår åkte jag Bea och Matilda och shoppade i Borås. Fick med mig allt jag behöver inför min resa + lite kläder hem. Nya trosor, en snygg kavaj och en skitsnygg klänning som jag fick i försenad födelsedagspresent av tjejerna. :D Träffade Camilla en stund också som var skitsnygg i sin nya hårfärg!
Efter Borås åkte vi hem till mig och drack varm oboy, spelade kort och satt vid datorn som vanligt. :P Efter ett tag kom Linus och började fixa gitarren medans vi kollade existenz och allt sånt där vanligt roligt. Linus åkte hemåt vid 06:45 i morses eftersom han skulle jobba. Lite väl tidigt för min del.

Nu har jag suttit och fixat Skype till pappa och mig själv, försökt fixa mikrofonen & kameran och lite sånt där så det blir lättare att prata när jag är i Barcelona. Mikrofonen går ju dock åt helvete, vetefan vad det är för problem med min dator.. :(

Nu ska jag tvätta och packa vidare, sedan blir det Vara och alla klasskamrater hos Filippa för en sista träff. :D

Tv-spel Yeesbox

Kategori: Allmänt

Vart hos Viktor sen igår och vi har spelat tv-spel ända sen jag kom hit, Dark Souls till och med. Jag köttar, WÖW ! Blir mer nervös för varje dag som går inför Barcelona, har svårt att somna på kvällarna då jag bara ligger och tänker på vad jag ska packa med mig och vad jag inte kommer få plats med i väskan. Ska hem imorgon igen och börja packa ordentligt. :) Planerar min sista vecka i Sverige också, ganska svårt att få ihop allt. Men detta är väl i nuläget vad som gäller -

Tisdag & onsdag - Packa och möjligtvis åka till Borås för att handla.
Torsdag - Linus kommer på besök för att fixa klart vår gitarr som jag skulle fixat strängar till för hundra år sedan.
Fredag - Till Vara eller Grästorp och äta pizza med estetklassen som en sista träff.
Lördag - Sista träff med Herrljunga-gänget.
Söndag - Sista dag och middag med hela familjen.

Uwähh.

Har lagat enchiladas till Viktors familj idag också, som en hejdå-middag. Ser verkligen fram emot resan men jag måste erkänna att det är sorgligare än jag trodde att ha alla dessa "sista-möten".

Well back to Dark Souls.

En vecka kvar.

Kategori: Allmänt

Har precis bokat flyg och hostel till Barcelona. Jag åker den 24 oktober kl 08:30, på måndag om en vecka. SNART! Får lägenheten den 4e så jag får bo 11 nätter på ett hostel. Men det ligger precis vid havet och då har jag ju något att göra iaf. :P Har tagit fram resväskorna och funderar på att redan börja packa lite, ska åka och handla i veckan. Lite sånt där som är bra att ha med sig och så. :)

Igår var det riktigt roligt men jag mår väl som jag förtjänar idag. Uhhh

Friday Fridaay

Kategori: Allmänt

Idag är det utgång i Lidköping med Elin och Rebecka. De andra blev sjuka så det får bara bli vi men jag är ändå taggad till max. :D Jag ska med tåget kl 18:36 men jag har redan börjar göra mig i ordning, det brukar ju alltid bli att jag springer runt de sista minuterna ändå för att hinna bli klar, så idag blir det att börja i GOD tid.

Mitt hår är så himla burrigt jämt så jag tänkte jag skulle testa en grej jag läst någonstans, då man kletar in håret i olja, sköljer bort det efter några timmar och sedan ska det vara fint. :P Står inne på toaletten framför spegeln med oljan i en liten kopp framför mig på handfatet. Pappa kommer in –

-Jaha står du här, vad gör du?.... Kissat i en kopp?

Ja för det är helt normalt beteende med öppen dörr och i ett decilitermått. Haha helt knäpp.

Så nu ska jag duscha så får vi se hur håret blir sen, yeah.

Alriiight !

Kategori: Allmänt

Kom precis hem från Borås där jag och Camilla har besökt badhuset idag vilket var riktigt roligt och vi var helt slut när vi gick därifrån. Vi försökte klättra på klätterväggar, försökte åka på ankor och krokodiler, åka vattenrutschbana, basta och bada bubbelbad. Asgött!
Vi passade också på att fixa till min blogg eftersom hon kan sånt här. :P Så nu är jag nöjd! Lite fina bilder och söta djur och allt såntdär som jag tycker om HÄHÄ !

Igår betalade vi in en deposition till lägenheten i Barcelona och idag ska jag försöka boka hostel för de första dagarna och flyget för nu börjar det närma sig ordentligt. Börjar bli rätt nervös och stressad. Om jag åker då jag tänkt så är jag i Barcelona om 2 veckor idag och jag har MASSOR kvar att göra inför resan. :S Men det lööser sig! Funderar mycket på bagaget.. hur ska jag bara kunna packa 20kg? Det är ju helt galet lite för en flytt.
Men det går ju framåt iaf.

Imorgon ska jag, Anna, Elin och kanske någon mer till Harry´s i Lidköping. Blir väl förhoppningsvis lika bra som sist, haha.. Mjamja

Hugo min Hugo

Kategori: Familj

Eftersom de här hemma inte vill ta hand om min orm Hugo medans jag är borta så fick jag ge bort honom till en gammal vän, Danne, idag. Jag vet att han har ormar sen innan och tyckte att det kunde vara ett bra hem för min kära Hugo. Trodde inte alls att jag skulle tycka det var jobbigt att lämna bort honom men när jag väl var där så slängde jag typ in honom, sa knappt farväl och sprang snabbt ut i bilen och åkte igen. I bilen började jag nästan gråta och pappa bara skrattade åt mig. :P :) Jaja jag ska hälsa på honom såfort jag kommer hem och jag har ju trots allt Merlin kvar, för honom har de trots allt lovat att ta hand om! :)

Här har vi honom.

Well bye then Hugo

Blogg !

Kategori: Allmänt

Har äntligen skaffat blogg. Nu väntar jag bara på att Milla ska fixa designen så jag kan starta på riktigt! :D

Har alltså fått jobb i Barcelona där jag ska stanna i 6 månader till att börja med. Jag har fått en lägenhet som jag ska dela med två tjejer, Anneli och Linn som båda är 21. Jag räknar med att åka ner den 24 eller 26 oktober då flyget är billigast, dock får jag inte lägenheten föränn den 1 november men det löser sig alltid. :)

Jaja detta är väl bara ett provinlägg egentligen ifall det behövs sen när Camilla fixar designen, så att hon har något att se på så att det blir snyggt och rätt.